Üniversitemiz içeriklerini sosyal medyada takip edin!

Facebook Twitter Youtube Linkedln Instagram
Haberler
Giresun Üniversitesinde öğrenim gören Sudanlı öğrenciler için, 22 Haziran 2026 Pazartesi günü, Güre Yerleşkesi Şehit Ömer Halisdemir Konferans Salonunda mezuniyet ve kültür programı düzenlendi. Programda, 2025-2026 eğitim-öğretim yılında mezun olan 30 Sudanlı öğrenci mezuniyet sevinci yaşarken, Türkiye ile Sudan arasındaki dostluk ve kardeşlik bağlarını pekiştiren anlamlı etkinliklere de yer verildi.

Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan program, İstiklal Marşı’mız ve ardından Sudan Milli Marşı'nın okunmasıyla devam etti. Program boyunca iki ülke arasındaki tarihi dostluk, eğitim alanındaki iş birliği ve kültürel dayanışmanın önemine vurgu yapıldı.

Programa; Giresun Milletvekili Prof. Dr. Nazım ELMAS, Rektör Vekili Prof. Dr. Hüseyin ŞAHİN, İl Müftüsü Selçuk KILIÇBAY, Uluslararası Öğrenci Ofisi Koordinatörü Öğr. Gör. Abdullah DEMİR, akademik ve idari personel ile çok sayıda öğrenci katıldı.

Etkinlik kapsamında, İstiklal Marşı Şairi Mehmet Akif Ersoy'un eserlerinden seçmeler okunurken, Sudan edebiyatının önemli şairlerinin şiirleri de katılımcılarla paylaşıldı. Programda ayrıca Sudan'ın tarihi, kültürü ve geleneklerini tanıtan sunumlar gerçekleştirildi. Sudanlı öğrenciler tarafından sergilenen kültürel gösteriler ise programa renk katarken, katılımcılara iki ülke arasındaki ortak değerleri yakından tanıma fırsatı sundu.

Program sonunda mezun olan öğrencilere mezuniyet belgeleri ile plaketleri takdim edilirken, etkinliğin düzenlenmesine katkı sunan kişilere de teşekkür plaketleri verildi.

Uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerini desteklemeyi önemseyen Üniversitemiz, düzenlediği bu anlamlı programla kültürler arası etkileşimi güçlendirirken, Türkiye ile Sudan arasındaki eğitim ve kültür alanındaki dostluk ilişkilerine de katkı sundu. Mezun olan Sudanlı öğrenciler, Giresun Üniversitesi ailesinin birer gönüllü kültür elçisi olarak ülkelerine uğurlandı.